Jenama pakaian Muslimah yang tular dengan tagline, ‘baju tanpa gosok’ nombor satu di Malaysia, Sabella melantik ratu rock negara, Ella sebagai duta pertama bagi jenama mereka.

Kerjasama sulung itu memberikan simbolik istimewa dan unik buat kedua-dua pihak kerana nama Sabella sendiri mempunyai bunyi nama Ella.

pelantikan ella sebagai duta Sabella baju viral tanpa gosok

Gambar: Arkib Hijab & Heels

Ketua Pegawai Eksekutif Sabella Holding Sdn Bhd (Sabella Holding), Mohd Sufian Sulaiman, berkata pemilihan Ella disifatkan sebagai ruang buat jenama yang mula dibina pada 2016 itu untuk terus melebarkan sayap ke peringkat yang lebih tinggi.

“Ella dilihat antara artis pilihan yang dapat membantu Sabella berkembang lebih maju ke hadapan. Pemilihan Ella seiring dengan penyanyi itu yang masih relevan hingga kini biarpun sudah lebih tiga dekad mewarnai pentas seni.

“Begitu juga impian kami agar jenama Sabella dapat terus diterima dalam tempoh yang panjang dan menjadi pilihan yang relevan sampai bila-bila seperti Ella,” katanya.

pelantikan ella sebagai duta Sabella baju viral tanpa gosok

Gambar: Arkib Hijab & Heels

Beliau berkata demikian pada majlis pelantikan Ella sebagai duta Sabella di ibu kota, Jumaat lalu.

Yang turut hadir pada majlis berkenaan ialah isteri kepada Sufian, Siti Fatimah Abd Samat selaku pengasas bagi jenama Sabella.

Sabella Holding menyunting pelantun lagu Permata Pemotong Permata itu pada akhir tahun lalu dan mengikat kontrak selama setahun dengan Ella bermula Februari lalu.

Sementara itu, Ella atau nama sebenarnya, Nor Zila Aminuddin, 53, melahirkan rasa teruja dan optimis dengan kolaborasi sulung yang terjalin antaranya dengan jenama Sabella.

pelantikan ella sebagai duta Sabella baju viral tanpa gosok

Gambar: Arkib Hijab & Heels

Isteri kepada Azhar Ghazali itu berkata, beliau kagum dengan matlamat dan visi jenama berkenaan selain jatuh hati dengan rekaan yang dikeluarkan Sabella.

“Saya sangat memilih dan tidak terlalu mudah untuk menerima sesuatu tawaran. Apabila disunting pihak mereka, saya buat rujukan mengenai Sabella dan lihat banyak perkara positif mengenai jenama berkenaan.

“Banyak perkara sebenarnya yang buat saya sendiri jatuh hati dengan Sabella. Selain rekaan cantik, kemas, berkualiti, harga berpatutan dan mampu milik, matlamat serta visi Sabella cukup jelas dan itu sendiri sudah menjadi tarikan magnet untuk berlaku kerjasama ini.

pelantikan ella sebagai duta Sabella baju viral tanpa gosok

Gambar: Arkib Hijab & Heels

“Saya sendiri menyokong apa yang diusulkan Sabella yang bertujuan membantu masyarakat menceburi perniagaan dan berdakwah dengan penghasilan baju Muslimah. Ia juga seperti dakwah kecil saya dan jenama ini dalam menggalakkan wanita berpakaian menutup aurat,” katanya.

Diusik mengenai dirinya yang masih lagi laris apabila dilantik sebagai duta biarpun pada usia separuh abad, beliau berkata setiap rezeki terletak di tangan Allah dan percaya rezeki itu luas serta tidak pernah salah alamat.

“Alhamdulillah, saya menganggap perkara itu sesuatu yang sihat dan positif,” katanya ringkas.

Bagi mereka yang ingin membeli pakaian atau menyertai Sabella sebagai dropship secara percuma boleh layari Facebook Sabella.hq atau ikuti perkembangan di Instagram @sabella_co.